Repasované servoriadenia výmenným spôsobom

Zaoberáme sa predajom repasovaných servoriadení do osobných áut, nákladných áut, poľnohospodárskych strojov a stavebných strojov. Repasované servoriadenia do osobných áut a nákladných áut máme vo väčšine typov výmenným spôsobom. Repasujeme servoriadenia od výrobcov ako napr. TRW, ZF, KOYO, RBL

Oprava pozostáva z:

1) Rozobratie servoriadenia

2) Umývanie všetkých dielov servoriadenia

3) Dôkladná špecifikácia jednotlivých dielov

4) Oprava alebo výmena poškodených dielov

5) Kontrola vôle servoriadenia

6) Pretesnenie

7) Poskladanie servoriadenia

8) Tlaková skúška repasovaného servoriadenia

Väčšina repasovaných servoriadení máme výmenným spôsobom, v prípade že také servoriadenie nemáme, tak Vaše servoriadenie zoberieme do opravy a privezieme opravené. Dopravu riešime vlastnými autami po celej Slovenskej Republike každú stredu a piatok, takže keď nám odovzdáte servoriadenie v stredu, privezieme Vám ho opravené v piatok, poprípade že odovzdáte v piatok, tak následne v stredu privezieme. V prípade komplikovanej opravy sa dĺžka opravy môže predĺžiť na 5 pracovných dní. Na repasované servoriadenia poskytujeme záruku 6 mesiacov.

 

Druhy a funkcie jednotlivých prevodoviek riadeni

Hrebeňová prevodka riadenie - bez hydralického posilňovača

V skrinke riadenie je uložený pastorok, ktorý je umiestnený na vretene a to šikmým ozubením do ozubenej tyče. Uzubená tyč je vedená v puzdrách a stále je pritláčaná k pastorka pružinou. Tým to spôsobom sa vymedzuje vôľa v ozubení konaní. Keď otáčame volantom, tak posúvame hrebeňovú tyč a tá pomocou riadiacich tyčí natáča kolesá. Niektoré vozidlá majú len hrebeň riadenia bez posilňovača alebo môže byť použitý elektrický posilňovač, ktorý je umiestnený na stĺpiku riadenia.

Hrebeňové riadenie s hydraulickým posilňovačom

Vyznačuje sa tým, že vodič pôsobí malou silou na ovládací skrutný člen, ktorý prepúšťa olej v dvojčinnú piestnicu. Tlak oleja pomáha v piestnici natáčať kola. A tým uľahčuje celý proces riadenia a znižuje požadovanú silu od vodiča pre otočenie kolies. Tlak v hydralickom posilovači vytvára vysokotlakové olejové čerpadlo tzv. Servo čerpadlo. Podľa otáčok čerpadla sa znižuje a alebo zvyšuje tlak, čerpadlo je poháňané remeň od remenice alebo má čerpadlo priamo svoj elektromotor. Riadiaci ventil podľa natočenia volantu prepúšťa olej na jednu alebo druhú stranu piestu a ten potom otáča kolesami. Keď prestaneme otáčať volantom, tak sa ventil vráti do polohy, kde tlak oleja zostáva a kolesá sú nasmerované stále tam kde sme ich nechali.Posilňovací účinok je progresívny a je závislý na krútiacom momente torzného (skrutného) členovi na pastorku. Čím väčšiu silu potrebujeme k otočeniu volantu, tým väčšie je aj skrútenie torzného členu dôjde k zvýšeniu posilňovacieho účinku. Olej pod tlakom pomáha posúvať piest a ten posúva hrebeňovú tyčí pod tlakom úmerným množstvo oleja, ktorý prechádza sústavou radiálnych a axiálnych kanálikov otvory, ktoré sa otvárajú skrútením torzného členovi konania. Na oboch koncoch hrebeňovej tyče sú guľové kĺby, vďaka nim sa potom prepojí hrebeňová tyč s riadiacimi tyčami.

Servotronic - stužovania volantu so vzrastajúcou rýchlosťou

je to elektronicky riadené hydraulické riadenie u ktorého sa znižuje sila posilňovača riadenia, so vzrastajúcou rýchlosťou vozidla. Pri nízkej rýchlosti hydraulické riadenie vytvára plný posilňovací účinok a so vzrastajúcou rýchlosťou sa posilňovací účinok znižuje. Pri malých rýchlostiach je magnetický ventil na riadenie zavretý a neznižuje posilňovacie účinok konania. Pri vyšších rýchlostiach sa magnetický ventil dokáže úplne otvoriť a servo olej tečie z pracovného priestoru riadenia cez spätný ventil, škrtiacu klapku a magnetický ventil späť. Vratný priestor je škrtiacim účinkom klapky Ostreknutie vyšším tlakom než je vratný priestor, ktorý je bez tlaku. Tým to spôsobom vznikne vracajúci moment na vreteno riadenia, ktoré vložky ventilov otočí späť do neutrálnej polohy. Tým to spôsobom sa nedokáže vytvoriť podporný tlak a je potreba aby sám vodič vytváral vyššiu riadiacu silu. Tým sa docieli presnejšieho riadenia vo vyšších rýchlostiach a lepšej ovládateľnosti vozidla.

Elektrické riadenie

pomocná sila pre uľahčenie riadenie je vyrábaná elektromotorom. Riadenie neobsahuje servočerpadlo, ale elektromotor ktorý je napájaný z alternátora elektrickou energiou. Výhodou je zníženie spotreby paliva, pretože hydraulické posilňovače majú neustálu spotrebu výkonu z motora a to aj keď práve vôbec nevytvára posilňovacie účinok. Otáčanie volantu je snímané snímačom krútiaceho momentu. Riadiaca jendotka prepočítava neustále potrebný krútiaci moment a smer otáčania kolies. Túto silu vytvára elektromotor. Krútiaci moment z elektromotora prenáša prevodka konania.

Dve možnosti prevedenia elektrického riadenia. Prvou možnosťou je, že elektromotor je umiestnený priamo na stĺpiku riadenia, teda medzi hriadeľom a volantom. Druhým prevedením je priame umiestnený elektromotora na riadenie.

Maticové riadenie s runtime guličkami

prevodka riadenie – Medzi maticou a skrutkou sú usmiestené guličky, ktorými sa docielilo zníženie trenia. Pri otáčaní skrutky sa matice posúva a jej ozubenie zapadá do ozubeného segmentu, ten točí s riadiacou pákou, ktorá následne cez riadiace mechanizmus nakrúca bicykle do vychýlenia. Používa sa predovšetkým u nákladných vozidiel s posilňovačom, kde je potrebné veľký krútiaci moment vďaka veľkému zaťaženiu prednej nápravy.

350,00  bez DPH

info v obchode

350,00  bez DPH

info v obchode

SERVORIADENIA

Servoriadenie DAF LF55

350,00  bez DPH

info v obchode

SERVORIADENIA

Servoriadenie MAN TGA

350,00  bez DPH

info v obchode

SERVORIADENIA

Servoriadenie Volvo FH

350,00  bez DPH

info v obchode

350,00  bez DPH

info v obchode

350,00  bez DPH

info v obchode

350,00  bez DPH

info v obchode

450,00  bez DPH

info v obchode

450,00  bez DPH

info v obchode